Maximálna hmotnosť vodíka, ktorá sa zmestí do nádrží, je 10,5 kilogramu
pri tlaku 350 barov, čo je postačujúce na minimálny dojazd 350
kilometrov na vodík. Dojazd je možné zvýšiť na ďalších 100 kilometrov
vďaka batériovým systémom. Autobus v súčasnosti nasadili do skúšobnej
prevádzky.
"Hybridný pohon a modulová karoséria, to sú dva základné atribúty
prvého homologizovaného midibusu, ktoré ho radia do kategórie
výnimočných. Midibus môže na svoj pohyb využívať jednak elektrinu
uloženú v akumulátore, alebo si ju vyrába počas prevádzky," povedal
dekan Strojníckej fakulty STU v Bratislave Ľubomír Šooš. Ako doplnil,
fakulta priložila ruku k dielu pri vývoji samonosnej kompozitnej
karosérie.
Vo štvrtok sa na Strojníckej fakulte STU uskutočnil deň otvorených
dverí. Záujemcovia počas dňa mali možnosť vidieť nielen vodíkový
midibus, ale aj iné moderné technológie a inovatívne projekty.